ODWROT (RETIRADA) i THE BECKONING SILENCE (LA CRIDA DEL SILENCI) 16-2-2012
ODWROT (RETIRADA)
Polònia 1968. 20’
Director: Jerzy
Surdel
ODWROT va irrompre
per sorpresa al festival de cinema de muntanya de Banff de l’any 2004 amb
l’obtenció del gran premi del jurat, trenta-vuit anys més tard de la creació d’aquest
magnífic film que originalment va ser un projecte cinematogràfic de l’escola de
cinema de Lodz.
Surdel, alpinista i
director de llarga trajectòria, relata magistralment el desesperat descens d’un
jove escalador a la recerca d’ajuda per al seu company.
Filmat en blanc i
negre a les muntanyes poloneses del Tatras, ODWROT és una lliçó única de cinema
a partir d’imatges tècnicament impecables i una sorprenent i intensa banda
sonora.
THE BECKONING SILENCE
(LA CRIDA DEL
SILENCI)
Gran Bretanya. 2007.
72’
Director: Louise Olmond.
JOE SIMPSON va
publicar l’any 2003 THE BECKONING SILENCE. En aquest llibre reflexiona sobre el
sentit de la seva dedicació a l’alpinisme i l’acceptació del risc i del perill;
també, parla en profunditat del dolor per la pèrdua de persones estimades en
accidents d’escalada, de com la seva motivació es veu pertorbada pels dubtes i
de quina forma el dolor per les tragèdies sofertes està canviat el seu punt de
vista sobre la dedicació al muntanyisme d’alt nivell.
SIMPSON, mentre
escriu THE BECKONING SILENCE reviu, als peus de la cara nord de l’EIGER, la
història del mític intent de l’any 1936 en què Kurz, Hinterstoisser, Angerer i
Rainer van traçar un del moments més èpics de l’alpinisme, una història que
enllaça directament amb les seves reflexions.
LOUISE OLMOND, l’any
2007, trasllada l’obra literària al cinema en forma d’un dels millors
documentals de muntanya de tots els temps, un film profund i brillant, guiat
pel mateix JOE SIMPSON, en el qual es recrea amb fidelitat i emoció l’ascensió
i retirada de la cara nord de l’EIGER dels quatre joves bàvars, interpretats
per alguns del millors escaladors del moment.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada